A Zöld Kakas Líceumban évek óta folyik egy izgalmas program egy diákcsoporttal, amely az úgynevezett atipikus tehetségű (különös képességekkel és hajtóerőkkel rendelkező) gyerekek személyre-szabott fejlesztését tűzte ki célul. A program kiindulópontja az volt, hogy minél többféle módon információkat gyűjtsünk arról, hogy ők „kicsodák”, hogyan gondolkodnak, hogyan és milyen képet építenek fel magukban a világról. Ezért folyamatosan igyekeztünk minél többféle formában (a metakommunikáció, különböző művészeti formákban való megjelenés, verbálisan stb.) rögzíteni a velük való kommunikációt – próbáljuk megérteni és megtanulni őket, illetve próbálunk tanulni Tőlük.
Úgy gondoljuk, hogy ezek a pedagógiai tapasztalatok nagyon sok tanulsággal szolgálhatnak a jövő iskolája számára is: a személyre szabott oktatás, egy új típusú diák-tanár-szülő viszony kialakítása, új pedagógia módszerek, a diákoktól való tanulás lehetősége stb.
Szeretnénk társakat, szövetségeseket találni ehhez az izgalmas kutatáshoz és fejlesztéshez. Ennek érdekében szervezzük a program első nyilvános bemutatóját, amelyen megosztjuk tapasztalatainkat, ízelítőt adunk az atipikus diákok által készített dokumentumokból és megvitatjuk Veletek az ilyen jellegű kutatások és fejlesztések tanulságait.
Időpont: 2021.02.12. 14.00-18.00
Program:
14.00 – 14.35 Készségkonstrukciók nyomon-követése a Zöld Kakasban – Braun József
14.40 – 15.25 Közvetlen beszélgetés meghívott szakemberekkel
Gyarmathy Éva – Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) Atipikus Fejlődés Módszertani Központ
Kiss Virág – EKE BMK Vizuális Művészeti Intézet; ELTE BGGYK Általános Gyógypedagógiai Intézet
Kolossai Nedda – ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Gyermeknevelés főszerkesztő
Endrődy-Nagy Orsolya Tünde – ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézet
15.25 – 15.35 Szünet
15.35 – 17.05 Nyilvános beszélgetés – az addig csak digitális formában kapcsolódó nézők interaktív bekapcsolódása
A program egésze követhető a megadott felületen – https://us02web.zoom.us/j/84147423656.
Ugyanakkor a harmadik résznél a felület interaktívvá válik és az érdeklődők is bekapcsolódhatnak a beszélgetésbe.