Zöld Kakas Líceum Szg.

ZÖLD KAKAS LÍCEUM MENTÁLHIGIÉNÉS SZAKGIMNÁZIUM, GIMNÁZIUM ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA

  • az általános iskola   1 –   8
  • a  gimnázium          9 – 12
  • a szakgimnázium     9 – 13
  • a szakgimnázium   13 – 14

évfolyamaira fogad diákokat – egész tanévben.

Az iskola az alábbi művészeti szakmai képzéseket biztosítja:

művészeti és médiafotográfus

mozgókép- és animációtervező.

Az iskola a köznevelésért felelős miniszter határozata alapján. ú.n. egyedi megoldásokat alkalmaz a munkája során. Ezek az egyedi megoldások az iskola sajátos, az atipikus tehetségű tanulók sajátosságai alapján kidolgozott koncepció megvalósítását szolgálják. E sajátosságok közül talán a legfontosabb, az, hogy az atipikus tehetségek jellemzően érzelmi impressziókon keresztül barátkoznak a környező világgal, és nem absztrakt fogalmakon keresztül “tanulják meg azt”. E koncepció a tanulás/tanítás folyamatát az alábbiak szerint tételezi:

ÉRZELMI IMPRESSZIÓKON ALAPULÓ “VILÁGELSAJÁTÍTÁS”

impresszió  –  kép-élmény  –  tudás-élmény  –  absztrakt fogalom

p.s. itt a kép-élmény jelentés-élménnyel jár együtt. Azaz a jelentés az előtt megjelenik a személyben, mielőtt fogalmat alkotna arról.

Egyedi megoldásaink két alapeleme a projekt-alapú valamint a személyre szabott oktatásszerevés.

PROJEKT-ALAPÚ OKTATÁSSZERVEZÉS

Az iskolában csak projektfoglalkozások vannak (nincsenek tantárgyak szerint tanórák). A projektfoglalkozások kétféle módon szerveződhetnek. Az egyik esetben állandó tanulócsoportok – ú.n. I-csoportok – tagjai számára szerveződnek tematikus projektek. Itt a csoport minden tagja ugyanazokban a projektekben vesz részt. A másik esetben a tanulók szabadon választanak maguknak tematikus projekteket. Itt projektenként változó csoportokban vesznek részt a foglalkozásokon.

A projektek tematikusak, rövid időtartamúak (pl. 1-3 hónaposak). A projektek általában nem tantárgyak és nem évfolyamok szerint szerveződnek – de esetenként ilyen is lehetséges (lsd. pl. érettségi előkészítő projektek).

SZEMÉLYRE SZABOTT OKTATÁSSZERVEZÉS

Koncepciónk szerint minden személy egyedi módon éli és tapasztalja meg a világot – egyedi módon konstruálja meg magában tudás-, képesség– illetve készség-konstrukcióját. A leghatékonyabban és a legeredményesebben abban az esetben tudja az említett konstrukcióit építeni, ha érdeklődésének illetve valós motivációinak megfelelő tevékenységekkel foglalkozhat.

Az iskola törekszik arra, hogy meglehetősen sokszínű és gazdag legyen a mindenkori projektkínálata. A tanulók e projektkínálatból személyenként állítják össze mindenkori egyedi projekt-portfóliójukat. Tanulóinkat az iskola a projektekben megélt élményeik, szerzett tapasztalataik, mutatott aktivitásaik és elért eredményeik alapján értékeli tantárgyak szerint is.

Az iskola minden tanulója számára biztosít ú.n. személyes segítőt – aki figyelemmel kíséri fejlődését, segít a projektportfólió kialakításában és folyamatos karbantartásában valamint értő és figyelmes partner az adód dilemmák, problémák oldásában.

HÍrek

SZÜLŐI MŰHELY

2020.09.15

2020.09.17-én, pénteken 16.30-18.30

Bővebben

PP – pandémia protokoll

2020.08.26

A hivatalos protokollt betartjuk.

Bővebben

Az érettségiről – friss

2020.04.21

A középszintű írásbeli érettségik időpontjainak alakulása illetve hasznos információk.

Bővebben

Információk az érettségiről

2020.04.18

2020. 04. 16-án történt a kormány bejelentése az idei tavaszi érettségi vizsgákkal kapcsolatban. 17-re virradóra adták ki azt a kormányrendeletet, melyben a döntéseket jogszabályba is foglalták. 17-én délután a ZK csapata elkezdett dolgozni azon, hogy mindannyiunk biztonságát szem előtt tartva hogyan tudunk megfelelni a rendeletben foglaltaknak.

Bővebben

Riport Kerényi Mária Igazgatóval

2020.04.13

“…ebben a térben, bizonyos szempontból közelebb kerültünk egymáshoz, mint annak előtte voltunk…” – a digitális oktatás innovatív lehetőségei a Zöld Kakas Líceumban.Köszönjük a riportot készítő 9.Tv-nek.Fogadjátok szeretettel:https://www.facebook.com/watch/?v=162345235004849 https://www.youtube.com/watch?v=-s_1CWsqePg

Bővebben