Zöld Kakas Líceum Szg.
ZÖLD KAKAS LÍCEUM MENTÁLHIGIÉNÉS SZAKGIMNÁZIUM, GIMNÁZIUM ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA
- az általános iskola 1 – 8
- a gimnázium 9 – 12
- a szakgimnázium 9 – 13
- a szakgimnázium 13 – 14
évfolyamaira fogad diákokat – egész tanévben.
Az iskola az alábbi művészeti szakmai képzéseket biztosítja:
művészeti és médiafotográfus
mozgókép- és animációtervező.
Az iskola a köznevelésért felelős miniszter határozata alapján. ú.n. egyedi megoldásokat alkalmaz a munkája során. Ezek az egyedi megoldások az iskola sajátos, az atipikus tehetségű tanulók sajátosságai alapján kidolgozott koncepció megvalósítását szolgálják. E sajátosságok közül talán a legfontosabb, az, hogy az atipikus tehetségek jellemzően érzelmi impressziókon keresztül barátkoznak a környező világgal, és nem absztrakt fogalmakon keresztül „tanulják meg azt”. E koncepció a tanulás/tanítás folyamatát az alábbiak szerint tételezi:
ÉRZELMI IMPRESSZIÓKON ALAPULÓ „VILÁGELSAJÁTÍTÁS”
impresszió – kép-élmény – tudás-élmény – absztrakt fogalom
p.s. itt a kép-élmény jelentés-élménnyel jár együtt. Azaz a jelentés az előtt megjelenik a személyben, mielőtt fogalmat alkotna arról.
Egyedi megoldásaink két alapeleme a projekt-alapú valamint a személyre szabott oktatásszerevés.
PROJEKT-ALAPÚ OKTATÁSSZERVEZÉS
Az iskolában csak projektfoglalkozások vannak (nincsenek tantárgyak szerint tanórák). A projektfoglalkozások kétféle módon szerveződhetnek. Az egyik esetben állandó tanulócsoportok – ú.n. I-csoportok – tagjai számára szerveződnek tematikus projektek. Itt a csoport minden tagja ugyanazokban a projektekben vesz részt. A másik esetben a tanulók szabadon választanak maguknak tematikus projekteket. Itt projektenként változó csoportokban vesznek részt a foglalkozásokon.
A projektek tematikusak, rövid időtartamúak (pl. 1-3 hónaposak). A projektek általában nem tantárgyak és nem évfolyamok szerint szerveződnek – de esetenként ilyen is lehetséges (lsd. pl. érettségi előkészítő projektek).
SZEMÉLYRE SZABOTT OKTATÁSSZERVEZÉS
Koncepciónk szerint minden személy egyedi módon éli és tapasztalja meg a világot – egyedi módon konstruálja meg magában tudás-, képesség– illetve készség-konstrukcióját. A leghatékonyabban és a legeredményesebben abban az esetben tudja az említett konstrukcióit építeni, ha érdeklődésének illetve valós motivációinak megfelelő tevékenységekkel foglalkozhat.
Az iskola törekszik arra, hogy meglehetősen sokszínű és gazdag legyen a mindenkori projektkínálata. A tanulók e projektkínálatból személyenként állítják össze mindenkori egyedi projekt-portfóliójukat. Tanulóinkat az iskola a projektekben megélt élményeik, szerzett tapasztalataik, mutatott aktivitásaik és elért eredményeik alapján értékeli tantárgyak szerint is.
Az iskola minden tanulója számára biztosít ú.n. személyes segítőt – aki figyelemmel kíséri fejlődését, segít a projektportfólió kialakításában és folyamatos karbantartásában valamint értő és figyelmes partner az adód dilemmák, problémák oldásában.