Zöld Kakas Líceum Szg.

ZÖLD KAKAS LÍCEUM MENTÁLHIGIÉNÉS SZAKGIMNÁZIUM, GIMNÁZIUM ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA

  • az általános iskola   1 –   8
  • a  gimnázium          9 – 12
  • a szakgimnázium     9 – 13
  • a szakgimnázium   13 – 14

évfolyamaira fogad diákokat – egész tanévben.

Az iskola az alábbi művészeti szakmai képzéseket biztosítja:

művészeti és médiafotográfus

mozgókép- és animációtervező.

Az iskola a köznevelésért felelős miniszter határozata alapján. ú.n. egyedi megoldásokat alkalmaz a munkája során. Ezek az egyedi megoldások az iskola sajátos, az atipikus tehetségű tanulók sajátosságai alapján kidolgozott koncepció megvalósítását szolgálják. E sajátosságok közül talán a legfontosabb, az, hogy az atipikus tehetségek jellemzően érzelmi impressziókon keresztül barátkoznak a környező világgal, és nem absztrakt fogalmakon keresztül “tanulják meg azt”. E koncepció a tanulás/tanítás folyamatát az alábbiak szerint tételezi:

ÉRZELMI IMPRESSZIÓKON ALAPULÓ “VILÁGELSAJÁTÍTÁS”

impresszió  –  kép-élmény  –  tudás-élmény  –  absztrakt fogalom

p.s. itt a kép-élmény jelentés-élménnyel jár együtt. Azaz a jelentés az előtt megjelenik a személyben, mielőtt fogalmat alkotna arról.

Egyedi megoldásaink két alapeleme a projekt-alapú valamint a személyre szabott oktatásszerevés.

PROJEKT-ALAPÚ OKTATÁSSZERVEZÉS

Az iskolában csak projektfoglalkozások vannak (nincsenek tantárgyak szerint tanórák). A projektfoglalkozások kétféle módon szerveződhetnek. Az egyik esetben állandó tanulócsoportok – ú.n. I-csoportok – tagjai számára szerveződnek tematikus projektek. Itt a csoport minden tagja ugyanazokban a projektekben vesz részt. A másik esetben a tanulók szabadon választanak maguknak tematikus projekteket. Itt projektenként változó csoportokban vesznek részt a foglalkozásokon.

A projektek tematikusak, rövid időtartamúak (pl. 1-3 hónaposak). A projektek általában nem tantárgyak és nem évfolyamok szerint szerveződnek – de esetenként ilyen is lehetséges (lsd. pl. érettségi előkészítő projektek).

SZEMÉLYRE SZABOTT OKTATÁSSZERVEZÉS

Koncepciónk szerint minden személy egyedi módon éli és tapasztalja meg a világot – egyedi módon konstruálja meg magában tudás-, képesség– illetve készség-konstrukcióját. A leghatékonyabban és a legeredményesebben abban az esetben tudja az említett konstrukcióit építeni, ha érdeklődésének illetve valós motivációinak megfelelő tevékenységekkel foglalkozhat.

Az iskola törekszik arra, hogy meglehetősen sokszínű és gazdag legyen a mindenkori projektkínálata. A tanulók e projektkínálatból személyenként állítják össze mindenkori egyedi projekt-portfóliójukat. Tanulóinkat az iskola a projektekben megélt élményeik, szerzett tapasztalataik, mutatott aktivitásaik és elért eredményeik alapján értékeli tantárgyak szerint is.

Az iskola minden tanulója számára biztosít ú.n. személyes segítőt – aki figyelemmel kíséri fejlődését, segít a projektportfólió kialakításában és folyamatos karbantartásában valamint értő és figyelmes partner az adód dilemmák, problémák oldásában.

Hírek

3…2…1… őszi szüneeet!

2020.10.19

Október 22-től másfél héten át pihenhetjük ki egymást 🙂 Ebben az időszakban a személyes ügyintézés szünetel, de e-mailben, a Facebookon és végszükség esetén chaten elérhettek minket. Az első tanítási nap: november 2. hétfő.

Bővebben

Konferencia az oktatásban zajló változásokról

2020.10.10

2020. október 10-én az AVKF és a Szabad Iskolákért Alapítvány szervezésében online konferencia zajlott Változás, megújulás az iskolában címmel. A jelenlegi helyzetben különösen fontos, hogy a  pedagógus szakma képviselői és szakértői hallassák a hangjukat, megoszthassák egymással tapasztalataikat, ötleteiket és dilemmáikat: nem is csoda, hogy kiemelten nagy érdeklődés övezte a rendezvényt.  Az eseményen a Zöld Kakas […]

Bővebben

Kerényi Mari írása a Menedzserpraxis legfrissebb számában

2020.10.01

Alternatív kerettanterv helyett egyedi megoldások címmel indult egy sorozat a Menedzserpraxis című lap hasábjain. A szerző, Kerényi Mari azt igyekszik bemutatni, hogyan alkalmazkodnak a korábban alternatívként jegyzett iskolák az új NAT támasztotta elvárásokhoz,  lehetőség szerint megőrizve a rájuk jellemző arculatot. “Az írások – mondja Kerényi Kari – nem titkoltan segítséget kívánnak nyújtani ahhoz, hogy a kollégák […]

Bővebben

Szöllősi Mátyás: „Hiányzik a nyüzsgés, hogy hallom, él a város”

2020.09.29

Nem csak a karanténhoz kell hozzászokni, a régi kerékvágásba visszatérni sem lesz könnyű. Sokat fotózott Budapesten, de a mostani látvány neki is szokatlan. Szöllősi Mátyás most fejezte be új könyvét, az Illegál-t. A Fidelio Művészi szabadság című sorozatában ismert művészeket keres meg a kérdéssel: mit csinálnak most? Hogy látják a jelenlegi állapotokat? Szöllősi Mátyás író, költő, […]

Bővebben

Szüret

2020.09.24

Itt az ősz. Szőlőtaposás a Zöld Kakasban.

Bővebben