Személyes figyelem

Az volt a jó a dologban, hogy oda tudtunk figyelni egymásra és nagy élmény volt a nálam jóval fiatalabb társammal együtt dolgozni. Ez idő alatt gyakorolhattam a türelmet és a figyelmességet. (ZK diák)

 

 

Amikor elengeded a kontrollt, így ilyen tiszta leszel, nyílt és ezáltal könnyebben bejön minden. (ZK diák)

Látom azt, ahogy én kezdek a világ felé nyitni, a világ is nyit felém, és ez így tök jó. (ZK diák)

 

 

Hogy ne magányosodjon el az atipikus fejlődésű diák a maga – környezete számára – furcsa élményeivel, érzéseivel és gondolataival, egy neki szóló figyelmi „hálót”, figyelemből álló „buborékot” szövünk a számára.

Ebben a „buborékban” valódi kíváncsiság is van iránta, odafordulás is, rahangolódás is az ő hullámhosszára. És ez a „buborék” folyamatos inspiráció-forrásként is működik.

Ez a „buborék” az intézmény kiemelt jelentőségű erőforrásaként funkcionáló szervezeti kultúrájaként is megfogalmazható.

Ethosz-orientált szervezeti kultúraként.

 

Diákjaink között vannak olyanok, akik számára nagyon meghatározó egy, őket befogadó kortárs csoport állandósága. Az ő számukra ú.n. I-csoportokat szervezünk. Az azonos I-csoportba tartozó diákok jórészt csoportosan vesznek részt a projektfoglalkozásokon.

 

És diákjaink között vannak mások, akik számára szintén fontos a kortárs csoporthoz tartozás – ám az ő számukra a választott projektek aktivitásai fontosabbak, mint hogy mely társaikkal vesznek azon részt. Ők sokféle kortárs csoporthoz is gond nélkül kapcsolódnak.

 

Minden diákunk számára személyes segítőt biztosít az iskola.

Munkatársaink mindegyike személyes segítő attitűddel bír.

 

A Zöld Kakas atipikus gyerekek és atipikus tanárok jó helye. (Dúll Andrea)