Tegyük fel, hogy egy lakatlan szigetre vezérelt a sors, ahol jó néhány hasonló korú társaddal együtt kell túlélned a hajótörést és új életteret, társadalmat építened. Ehhez sok tudományos ismeretre, elméleti és gyakorlati tudásra, még művészetekre is szükséged lesz; az együttélés szabályait megtanulva kellemes, igazságos közösségben lehet élned. Te formálod a közösségedet, te teremted meg a lakhelyedet, te készíted az ennivalót, vagyis te mondod meg, miről és hogyan szeretnél tanulni.
Egy ilyen kalandra vállalkozik iskolánk új tanulócsoportja: a Sziget.
A Sziget jól illeszkedik a Zöld Kakas SZKI különös nevű, és egymástól különböző tanulási lehetőségeket kínáló csoportjai közé.
A Sziget 9., 10. és 11. évfolyamos diákokból tevődik össze.
A „szigetlakó” diákok projektszerű tanulási folyamat során közös tevékenységre építve nagyon sokrétű ismeretanyaghoz juttatják egymást és magukat. Nem a tábla mellől, hanem az élmények és ismeretek integrálásával, szigetlakó-életük alakítása folyamán sajátítják el a tantárgyi ismereteket is.
Ez a tanulási forma
- nagyfokú szabadságot biztosít, szabad és hatékony tanulást tesz lehetővé
- támogatja az önállóságot
- mindenki számára lehetővé teszi, hogy a saját érdeklődési területe mentén szerezhessen újabb és újabb ismereteket
- tágas együttműködési teret nyújt, ami gazdag kommunikációs viszonyokat hoz létre
- segít az érdeklődési területek mentén gyarapodó tudásokat tantárgyi követelmények szerint is elrendezni
- az élményszerűen megszerzett ismeretek, tudások az iskolán kívüli világban is eredményesen alkalmazhatók
- azok számára ajánlott, akik szívesen merülnek bele képzelt szigetünk kalandjaiba.
A megszerzett tudások értékelése
A ténylegesen megszerzett tudásokat és kompetenciák változásait értékeljük.
A Sziget-lakó diákok a tanév végén a megszerzett ismereteik alapján bizonyítványt, illetve a munka során fejlődött képességeikről/készségeikről pedig ún. kompetencia tanúsítványt kapnak a bizonyítvány mellékleteként.
A 12. évfolyamos diákok tevékenysége már az érettségire való intenzív felkészülés jegyében zajlik.
A Sziget segítheti azokat a diákokat, akiknek nehézségeik vannak a korán keléssel, a csoportba illeszkedéssel, vagy problémát okoz a koncentráció, a kitartást és energiát igénylő hagyományos tanulás.
A Sziget időbeosztása
A foglalkozások hétfőtől péntekig heti 5 alkalommal 12.00-15.00 óra közötti törzsidőben zajlanak. A törzsidőt a Sziget-lakók esetenként kibővíthetik. Egy ilyen kibővítés a heti 1 óra osztályfőnöki óra, ami 11.00-12.00 között lesz valamelyik nap.
A Sziget 2015. január 29-én, csütörtökön egy félévkezdő tréninggel indul.
A Sziget kitalálója és vezetője BUZÁSSY JUDIT.
Ha szeretnél a Sziget keretében tanulni, jelentkezz!
mailcím: buzassy.judit@zoldkakas.hu
telefon: 06/20/4089216
Budapest, 2015. január 22.
Kerényi Mari
igazgató