A Zöld Kakas Líceumot olyan diákok számára hoztuk létre, akik más középiskolákban nem találták a helyüket, holott megvan bennük a lehetőség, hogy érettségit tegyenek vagy akár továbbtanuljanak. Szolgáltatásaink között éppúgy megtalálható a tanácsadás, mint a terápia, a mentorálás vagy a konfliktuskezelés.
A korábbi sikertelenségnek számtalan oka lehet. Idejében fel nem ismert részképesség-zavar, ami kudarcokat okozott; családi zűrök, amik megnehezítik a tanulást, de a kamaszkor útvesztői is elindíthatnak egy negatív iskolai karriert. Ennek a karriernek nem csak az iskolából való kiesés lehet a következménye, de az ezzel járó sok-sok negatív élmény és visszahúzó erő is.
Nem mindenki számára vagyunk megoldás, de fontosnak tartjuk, hogy mindenkinek tudjunk segíteni, aki hozzánk fordul.
Ha egy diáknak problémái adódnak az iskolában vagy otthon, és ő vagy a családja úgy érzi, kezd kicsúszni alóla a talaj, érdemes feltárni a történetét. Ifjúsági Tanácsadó Szolgálatunk segít, hogy megtaláljuk az összesűrűsödő baj lehetséges okait, de mindenek előtt, hogy kiválasszuk azt a helyet, ahol a leghatékonyabban segíthetnek a diáknak. Lehet, hogy a Zöld Kakas a megoldás, de az is lehet, hogy nem – ekkor más, a diák számára megfelelő iskolát vagy programot ajánlunk.
Az iskolánkban tanuló fiatalok személyes mentorral dolgoznak. A mentor egy felnőtt segítő, aki rendszeres találkozók alkalmával segít, hogy a tanuló a lehető legjobb döntéseket hozza az iskolában és az életben.
Diákjaink személyes támogatást kapnak abban is, hogy az iskolai konfliktusaikat békésen és igazi megnyugvással kezelhessék. Ezt támogatja a resztoratív szemlélet, amelyeknek lényege, hogy a konfliktusok esetében arra törekszünk: a sértett és a sértő fél is értse meg a másikat. Együtt megkeressük, miért történt meg a konfliktus, és hogyan lehet elérni, hogy többet ne történjen meg, valamint hogy jóvátételre kerüljön sor. A resztoratív szemléletű esetmegbeszéléseket facilitátor vezeti. Ő segíti a probléma feltárását és teremt kellően biztos kereteket.
Az iskola teljes szemléletére a személyközpontúság érvényes, ami tanárokra és diákokra egyaránt értelmezhető. Nagyon jól illeszkedik ehhez a szemlélethez NapKovi pályázatunk, amelynek lényege, hogy minden diák saját mércét állítson fel maga elé, és az azon mért eredményeit jutalmazzuk. Egy diák vállalhatja a körömrágásról való leszokást éppúgy, mint hogy publikál egy verset, vagy átússza a Balatont. Az a fontos, hogy erőfeszítést jelentsen elérnie ezt a célt, és hogy mi jutalmazzuk, ha eléri azt.
A Zöld Kakas Líceum szakközépiskolai képzés mellett kínál érettségi utáni szakképzéseket is. Törekszünk arra, hogy mindenkinek megtaláljuk azt a tanulási utat, ami eljuttatja őt az általa elérhető legjobb eredményekhez.
A Zöld Kakas Programot, a diákjainkat támogató közeget, amelynek részei a fent leírt módszerek, és azon túl is rengeteg eszköz és fejlesztés, több szervezet valósítja meg, szoros együttműködésben.